Wil jij ons helpen?

Voor trajecten 'angst voor honden' zijn we op zoek naar vrijwilligers om onze vrijwilligerspool aan te vullen.

Samen met je hond kun je ons helpen om goede behandeltrajecten uit te zetten bij mensen die bang voor honden zijn.

VRIJWILLIGERS GEZOCHT

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die ons, samen met hun hond, willen komen helpen bij ‘angst voor honden-trajecten’.

Regelmatig krijgen de bij ons aangesloten hulpverleners aanvragen voor behandeltrajecten bij ‘angst voor honden’.

Angst voor honden is een enorm beperkend probleem omdat Nederland nu eenmaal een hondenrijk land is.

Middels cognitieve gedragstherapie, exposure en andere technieken zijn hierin echter hele mooie stappen te maken maar daar hebben we jullie hulp een beetje bij nodig.

Om tot een succesvol traject te komen is het immers belangrijk dat onze cliënten verschillende honden tijdens hun behandeltraject ontmoeten.

Groot, klein, zwart, wit, druk of juist rustig…we zoeken alle soorten honden.

Zou jij willen helpen?

Lees dan hieronder verder naar wat we precies van jou en je hond vragen.

1. Je hond dient mensgericht en vriendelijk in de omgang te zijn.
  2. Jij als eigenaar hebt je hond ten alle tijden goed onder controle.
  3. Je bent met momenten, door de week, op afroep beschikbaar.
  4. Je werkgebied is de regio Parkstad, zowel binnen de praktijkruimtes van de hulpverleners als in wandelgebieden of de wijk.

Op het moment dat wij een aanvraag krijgen voor een ‘angst voor honden-traject’ en jouw hond voldoet aan een bepaalde hulpvraag van de cliënt, benaderen we je met de vraag of je wil komen helpen.

Het is dus mogelijk dat je soms maanden niets van ons hoort en soms enkele weken achter elkaar de vraag krijgt of je ons wil komen helpen.

Stichting AAT neemt bij de honden die geschikt worden geacht een gedragstest af zodat we ook écht zeker weten dat jouw hond een goede match met onze vraag is.

Deze test is kosteloos voor jou als vrijwilliger en is enkel geschikt voor diensten binnen Stichting AAT.

Er kunnen geen verdere rechten aan deze gedragstest worden ontleend.

Lijkt het je leuk om ons te assisteren?

Stuur dan een mail naar info@stichting-aat.nl