Tweedaagse verdiepingstraining

Je werkt als AAT- of AAI-begeleider en bent op zoek naar verdieping rondom het thema 'angst & trauma'

Deze training is gericht op professionals met een HBO of WO vooropleiding in het domein jeugdhulpverlening.

ANGST&TRAUMA

In de jeugdhulpverlening komen we heel wat jeugdigen tegen die te maken hebben (gehad) met angstige en traumatische life-events.

Een trauma is een onverwerkte gebeurtenis uit het verleden die iemand maar niet van zich kan afschudden.

Trauma gaat in je lijf en je leden zitten en kan getriggerd worden door de kleinste signalen maar heeft voor die persoon (en zijn omgeving) vaak de grootste gevolgen.

Angst is feitelijk een normale reactie op gevaar maar als iemand extreme angstgevoelens en angstreacties heeft kan dit leiden tot een angststoornis.

Mensen die een angststoornis ontwikkelen hebben voortdurend een grote bezorgdheid in verschillende situaties, gebeurtenissen en activiteiten.

Bij zowel trauma als angst zijn er diverse bewezen effectieve interventies vanuit de cognitieve gedragstherapie die gericht zijn op het verminderen of zelfs uitdoven van de angstrespons.

Animal assisted therapydogs kunnen hier een hele mooie, ondersteunende rol bij spelen.

Renée Marell legt je graag in deze tweedaagse verdiepingstraining uit hoe angst en trauma werken, maar ook hoe je je AAT-hond kunt intergeren in je begeleiding en/of behandeling van deze doelgroep.

Niet alleen krijg je uitleg, je gaat ook actief aan de slag met de honden van Stichting AAT, zodat je je kunt verdiepen in zowel theorie als praktijk.

Je volgt deze training dus zonder je eigen hond maar gaat aan de slag met de honden van Stichting AAT, zodat je het geleerde op een later tijdstip zelf kunt integreren in je werkzaamheden.

Renée is orthopedagoog  met een basisaantekening diagnostiek.

In haar eigen praktijk, Therapoot, wordt behandeling geboden aan jongeren met allerlei verschillende hulpvragen.

Ook jongeren met hulpvragen rondom angst en trauma ziet Renée in haar praktijk.

Samen met haar honden Milly en Faya ondersteunt zij deze jongeren in hun proces.

Docent: Renée Marell

kosten verdiepingscursus: €275,00

(Bij stichting AAT opleiding level 3 gevolgd, dan ontvang je 20% korting.)

datum: 11-10 en 12-10-2024 van 12.00-17.00 uur

(incusief lunch)